Aug.28. | Valentin TSZIN (RUS): Mono és a térdek szörnye | Mono and the beast of knees.

Aug.28. | 20:30 | MNG – Tripla est | Triple billValentin_net

Valentin Tszin butoh táncának központi szereplői a térdei: azok „roncsolása” és az így keletkező feszültségből táplálkozó erők felszabadulása.

Lábai hosszúak, meglehetősen edzettek és karakterizáltan már-már „vadak”. Ahogy egy vadállat is, ellenáll az igába törésnek. A vadság kordában tartása, ha csak néhány percre is, megigézhet az alázat és gyengédség leheletével.Valentin-4

Térdeink metaforák. Bálványaink előtt is térdre borulunk. Mit gondolnak erről bálványaink? A bálványok nem csak a meleg lüktetések központját érintik meg, hanem az erejüktől megbabonázottak lelki állapotárét is kötelesek felelősséget vállalni. Kritikus elgondolás ez. De hogyan kérdezhetünk rá helyesen?

Valentin Tszin, mielőtt találkozott a butoh-val, sporttal és színészettel foglalkozott. Kamaszkorában tíz évig atletizált, majd prózai és fizikai színházi társulatokkal dolgozott. 2009-ben, Oroszországban megalapította a Poema Theatre társulatot, mellyel egy időben számos, a művészeten belüli, testi önazonosság kérdésével foglalkozó projektet indított el, többek között, Oroszországban, Ukrajnában, Németországban, Spanyolországban, Hollandiában, Svájcban és Japánban.

Koreográfia, előadó | Choreography, performer: Valentin TSZIN
Zeneszerző | Composer: Andrey BUNDIN
Jelmeztervező | Costume designer: Vladimir ERMACHENKOV

22:15-22:55 Közönségtalálkozó | Artist talk


Destruction of knees and at the same time the force proceeding from their tension is typical for Tszin’s butoh dance.

Since his legs are long and he spends a lot of time on their training, certain relations were generated which can be characterized as “wild”. As well as an animal, they do defy education. However if you are able to handle the animal for a few minutes, the result can fascinate by humility and tenderness.

Knees are a metaphor. Idolaters are usually on theirs knees. And an idol – what does he think of others knees? Any idol touches not only the hot centre of warm pulses, but he is also obliged to bear responsibility for the state of mind of a social unit, suddenly attracted by its force. There is a crucial question here. And how is it correct to put it?

Before meeting butoh there was also acting and sports education in his life. He was an actor in drama and physical theatres. Later he was an athlete for 10 years in adolescence. Tszin became the founder of the movement –Poema Theatre in 2009 in Russia, and at the moment he is the initiator of the numerous projects which are based on the idea of corporal self-identification in the world of art in Russia, Ukraine, Greece, Germany, Spain, Portugal, Colombia, France, the Netherlands, Switzerland and Japan.