Okt. 1. | Hopp Kert Show | Hopp Garden Show

Okt 1. 14:00 – 17:00 | Budapest, Hopp Ferenc Ázsiai Művészeti Múzeum kertje | Ferenc Hopp Museum of Asiatic Arts

Tér-specifikus akciók |  Site-specific interventions

ferenc-hopp-museum-of


LIM Set Byeol (KOR), WATANABE Haruka (J),  ONG Yong Lock (HK), SHIMOJIMA Reisa (J), greenmay (HK), Paul YIP (HK), KALMÁR Ákos (H), KOVÁCS Emese (H)

Már két éve is nagy siker volt a minden korosztályt megmozgató program, melyet a gyönyörű kert által inspirált alkotók gondolatai, rögtönzései tettek gazdaggá.

(Az előadást enyhe eső esetén is megtartjuk, esőnap nincs. | The event will be held even in case of a light rain, there is no rain date.)

 

A fellépő művészekről | About the performers

image4LIM Set Byeol koreai koreográfus a Korean National University of Arts elvégzése után, 2009-2011-ig az Akram Khan társulat tagja Nagy Britanniában, majd 2014-től a Laboratory Dance Project Company frontembere Szöulban. Hello? C. darabjával 2016-ban a legjobb koreográfusnak járó díjat nyerte el a 21. Masdanza-n.


LIM Set Byeol was the member of Akram Khan Dance Company in London after graduated at the Korean National University of Arts. Since 2014 she is one of leader of Laboratory Dance Project Company in Seoul. In 2016 she was awarded by 21th Masdanza’s price called the best choreographer.


organ_portrait_JPEG3000_18-2WATANABE Haruka 1993-ban született. OKADA Kaori és SUZUKI Chiho tanítványaként öt évesen kezdett el modern táncot tanulni. Modern tánc kategóriában első helyezést ért el a Yokohama Táncversenyen, második helyezést pedig a Kobe Táncversenyen.  2014-től a Shintaro HIRAHARA által vezetett OrganWorks társulat tagja.

2016-ban a TOYOTA Koreográfus Díját nyerte el “ Reason to  Believe” c. munkájával. Watanabe HIRAHARA Shintaro-val közösen gyerekek és diákok oktatásával is foglalkozik.

Testkifejezési és filmművészeteti tanulmányokat a Rikkyo Egyetemen végzett, ahol mestere JUNG Young Doo professzor volt. Watanabe „A nagy finálé“ című darabjával a Yokohama Dance Collection Ex 2016 veresenyén az Érintéspont Művészeti Alapítvány Díját, a 21. Masdanza versenyen pedig a legjobb szóló koreográfia és a közönség díját is elnyerte.


WATANABE Haruka was born in 1993. Began studying modern dance under Kaori OKADA and Chiho SUZUKI at age five. Awarded first prize in the modern dance category at the Yokohama Competition, second prize at the Kobe Dance Competition. Performs with the dance company <Organ Works>directed by Shintaro HIRAHARA since 2014.

Performed the piece “ Reason to  Believe” that awarded TOYOTA Choreography Award 2016 and so on. Do Shintaro HIRAHARA’s assistant for students and children.

Studied Body Expression and Cinematic Artsunder Professor Young Doo JUNG at Rikkyo University .Created some original pieces . The piece “ Grand Finale” awarded MASDANZA prize and Touchpoint Art Foundation prize at YOKOHAMA Dance Collection EX 2016, Jury prize “The Best Solo” and audience prize at 21th Masdanza.


IMG_1182 のコピーSHIMOJIMA Reisa 1992-ben született, táncolni 7 évesen, szülővárosában, Kagoshimában (Japán) kezdett el. Főként jazz-tánccal és a tradícionális Yosakoi tánccal foglalkozott. Kortárs táncot az Obirin Egyetemen tanult, mestere KISANUKI Kuniko volt. „Kedagoro“ nevű táncegyüttesét 2013-ban alapította. Színházi előadásai mellett  középületekben, múzeumokban, templomokban és állomásokon is előad. Díjai: : 2016-ban: “Látni  akarom a táncod!” — új arcok sorozata 15  < Az új művész Díja>, 2017-ben: “Majom pelenkában” — Yokohama Dance Collection EX 〈A kiemelkedő új tehetség Díja〉〈Érintéspont Művészeti Alapítvány Díj〉Yokohama Dance Collection EX.


SHIMOJIMA Reisa was born in 1992. Began to dance when she was 7 y.o in her home town Kagoshima (Japan). She is  active mainly on a jazzdance and Japanese traditional Yosakoi dance. Studied a contemporary dance under Kuniko Kisanuki at Obirin College. Shimojima formed her own dance company named Kedagoro in 2013. Next to the theater she often performs at public facilities, in art museums, at temples and at the station aggressively as well. Awards: “Wanna see your dancing!”, new face series 15 <New Artist Prize> is won in 2016, Yokohama Dance Collection EX Competition II, “Monkey in a diaper”〈Outstanding New Artist Prize〉〈TOUCHPOINT ART FOUNDATION Prize〉Yokohama Dance Collection EX, 2017.


Unlock2016_NYP_9832ONG Yong Lock Malájziában született, Hong Kongban élő koreográfus. 2002-től művészeti vezetője a Unlock Dancing Plaza társulatnak és művészeti szaktanácsadója a Hong Kong Arts Development Council-nak. 2001 óta Ong modern táncot tanít a CCDC Tánc Központban, a Hong Kongi Előadóművészeti Akadémián és a Hong Kong Dance Company-nál. Díjai: 2002 — Hong Kong Tánc Díj  a “4-ben” c.darabjáért, 2014 — Hong Kong művészetének fejlődéséértDíj – A legjobb (tánc) művész, 2015 — Hong Kong Tánc Díj  “Kiemelkedő teljesítmény a független produkciók kategóriájában” “Vándor” c.darabjáért. /


ONG Yong Lock was born in Malayzia works in Hong Kong. Since 2002 he is the artist director of Unlock Dancing Plaza and the arts advisor of Hong Kong Arts Development Council. Ong works as a modern dance teacher at the CCDC Dance Centre, at the Hong Kong Academy for Performing Arts and at the Hong Kong Dance Company since 2001. Awards: 2002 — Hong Kong Dance Award for his choreography of “4 In”, 2014 — Received the Award for Best Artist (Dance) at the Hong Kong Arts Development Awards 2014, 2015 — Hong Kong Dance Award “Outstanding Achievement in Independent Production” for his “Wanderer”.


2photo creditgreenmay aktivista, kurátor, improvizátor, koreográfus, ütőhangszeren játszó zenész, macska. ”A tánc, mozgás, cselekvés, életmód, videó, hang és írás segítségével mesélem el történetünket, Hong Kong történeti és kultúrális emlékeit. Elkötelezett vagyok a Hong Kongért folytatott szabadságharc mellett. Úgy döntöttem, történetemben vegyesen használom fel a harcokkal kapcsolatos hivatalos vélekedéseket és sztereotípiákat az átformált és átalakított véleményekkel az egymás felett álló ideológiai és a viselkedésre irányuló manipulációkkal.

2012-ben megalapítottam a „Body Lab for Priori Tropism”-t, hogy kutassam  az előadóművészetről való gondolkodás dekolonizálását, az improvizáció intézményesített rendszereitől való felszabadulást, gyakoroljam az élő struktúrált improvizációt akarati és látókör reflexióval,megvalósítsam a kifejező test újra-megtestesülését,elhangyagoló gondolkodásmódot, foglalkozzak a helyi testi minőséggel kapcsolatos történelmi  tudatossággal. Kitartóan kutatok a bizonytalanságban, a test politikájában, átalakulok a testi valóm pillanatképeiből alló karrierré és megosztom ennek következtetéseit. 2015-16-ban fejeztem be a taiwan-i fenomenológia-kutató Jow-Jiun Gong A test helyzete: Marleau-Ponty a fenomenológia határain című könyvének gyakorlati megvalósítását önmagam a társadalomtól való elzárásával. 2017-ben a figyelmem a lélek, a vágy és a szerelem megértésére fordítottam, melyet a mozgás, idő és tudatosság területén szerzett tapasztalataimmal vegyítettem. Elmélkedtem továbbá azon, hogy a nemek definíciójának egyszerűsége milyen mértékben korlátozza le önmagunk és a közösségünk elemi észlelését.

Mottóm a következő idézet foglalja össze: „Talán mi vagyunk az egyetlen uralkodók saját benső énünkben. Miközben megértettük, hogy az uralkodó létezik, tudatában vagyunk az uralom alatt álló szabadságnak. Megszüntetjük az uralkodó részt – az egyenlőségért/függetlenségért…“  – mindig ez lesz a mottóm. Miattad tanultam meg megvédeni és becsülni a lélek sötét oldalát, hogy leromboljam és átalakítsam önmagam. Megpróbálok az értelem és érzelem keveredő folyadékaként létezni, használni a szemem, fülem és szívem, hogy megértsem a világ működését.


greenmay  Body Activist , Curator, Improviser, Choreographer, Hand Percussionist , Cat. I use dance, movement, action, life modeling, video, soundscape, writing to tell our story, the history and cultural memories of Hong Kong. I committed in the Hong Kong liberation movement. I choose to mix the imposed forms and stereotypes with re-constructed and transformed insight to fight with super-imposed ideological and behavioural manipulations.In 2012, I founded Body Lab for Priori Tropism, attempt to research on: decolonizing thinking on performing, liberateness among institutionalized improvisation statuses, practice live-structuralized improvisation with intention and horizon reflection, implementable re-embodiment on expressional body, dispositive of the multiplex proprioception and historical consciousness on local body quality. Steadily explore in uncertainty, body politics, transform myself into a corporality fragments carrier and share the implication behind.

In 2015-16, I finished practicing the book Dispositif of Body: Merleau-Ponty at the limits of phenomenology written by a Taiwan phenomenology researcher Jow-Jiun Gong through separated myself from the society. In 2017, i turned my focus on understanding  soul,  desire and love, combining my experiences in sense of movement, time and consciousness. Thinking about how our commonly used simplification of gender definition is restricting our autonomous perception of ourself and the community.

“Maybe we are the only dominator on our own inner self. While we understood how the dominating existed, we may conscious of the freedom under domination. Eliminate the domination part- To isonomia / independent . . .” will be always my motto. Because of you, I learnt to protect, to appreciate dark side spiritually, to destroy and transform oneself. I will try to be the miscible fluid of rationale and passion, use my eyes, ears, and heart to understand the world.


Paul YIP (2)Paul YIP kurátor, zenei tanácsadó, multidiszciplináris művész, hang designer, improvizációs zenész, DJ producer, hang-gyógyító. Képi hangzás, környezeti zaj, minimál zongora, absztrakt elektronika… Táncra, mozgásra, előadóművészetre specializált művészként fellépett többek között a következő helyeken: Montreál, Tokió, Yokohama, Beijing, Shanghai, Shenzen, Macau, Taiwan, Norvégia, Jeju, Busan, Hong Kong.Részt vesz  tánc/színház hangtervező és előadó munkáiban, hang installációk, filmzenék, zenei események és workshopok, kurátori tevékenységében és művészeti/zenei fesztiválok szervezésében. Paul Yip szervezésében valósult meg az „Elveszett álmok Fesztiválja“ Forgotten Dreams Festival [FMEL] Open Jam Session-jei. Alapítója az „Érezd a Zenét Kísérleti Laboratóriumnak“ és technikai managere a „Videotage“- Szervezetnek, mellyel a videó művészet és az újművészet kategóriájába tartozó kiállításokat valósítanak meg.  Miután a japán Kumano Kodo erdőben végzett gyakorlatot Nara Yuji spirituális hang mesterrel, Paul Yip a hanggal való gyógyítás útjára lépett. /


Paul YIP, Curator, Music Consultant, Multi-Disciplinary Artist, Sound Designer, Improv Musician, DJ Producer, Sound Healer. Cinematic Soundscape, Ambient Noise, Minimal Piano, Abstract Electronics… Specialized in Improvising with Dance/Movement/Performing arts he had been performing for the fallowing places: Montreal, Tokyo, Yokohama, Beijing, Shanghai, Shenzen, Macau, Taiwan, Norway, Jeju, Busan, Hong Kong. He works in projects such as Dance/Theatre Sound Design & Live Musician, Sound Installation, Soundtrack for Films, Music Events & Workshops, Curating and Organising Art/Music Festival such as Forgotten Dreams Festival, [FMEL] Open Jam Sessions, . He’s the Founder of [Feel Music Experimental Lab] and Technical Manager of Videotage organising Video Art and New Media Exhibitions. After practicing with Spiritual Sound Master Nara Yuji in deep forrest at Kumano Kodo JAPAN he gets into the path of Sound Healing.

 


AkosKalmár Ákos a budapesti Színház és Film Intézet kortárstáncos szakát végezte el. A Ziggurat Project összművészeti helyszínspecifikus társulat állandó tagja, ahol alkotóként és előadóként tevékenykedik. A Szólóduó Nemzetközi Tánc Fesztivál 2013-ban, 2015-ben és 2016-ban is különdíjjal jutalmazta alkotásait. Esumi és Asao cimű alkotása a II. RS9 OFF 2017 Független Színházi Fesztivál fődíját nyerte el.


Ákos Kalmar graduated as a contemporary dancer at Theatre and Film Institute in Budapest. He is permanent member of the site-specific multi-art company Ziggurat Project where he is a maker and a performer. His creations were awarded a special prize at the Soloduo International Dance Festival in 2013, 2015 and 2016. His award: Esumi and Asao won the RS9 OFF 2017 Independent Theater Festival’s main prize.


Kovács Emese Sam Matysen fotójaKovács Emese (1991, HU) táncos, a Budapest Kortárstánc Főiskolán tanult, a brnoi JAMU-n szerzett tánc- és mozgásszínház BA diplomát. A Ziggurat Project összművészeti társulat és az L1 Egyesület tagja.


Emese Kovács (1991, HU) dancer, studied at Budapest Contemporary Dance Academy, received BA degree at JAMU in Brno in dance and movement theatre. She is member of multidisciplinary company Ziggurat Project and L1 Association.