Szept. 30. | LIM Set Byeol (KOR): HELLO?

 

Szept. 30. | 20:00 | Budapest, Nemzeti Táncszínház – Várkert Bazár | National Dance Theater – Castle Garden

LIM Set Byeol (KOR) – HELLO?

lim_image2Az előadás kritikát fogalmaz meg Dél-Koreával szemben művészi eszközök segítségével. A kritika tárgya a munkavégzés során megkövetelt emberi érzelmek szerepe a társadalomban. Koreában és általában a világon a szolgáltatóipar elterjedésével az emberi érzelmek erőteljes (be)szabályozása jelent meg. A folyamat végül az érzelmi munkához vezetett, a jelenséget érzelmi munkavégzésnek nevezik.

Az alkalmazottak önmagukon gyakorolják érzelmeik szabályzását és kontrollálását a vállalati képviselet normáival összeegyeztetve, a vállalat számára elfogadott érzelmi megnyilvánulásokat tanusítva. Az érzelem szubjektív és nem-véletlenszerű, kifejezése társadalmi normák és az érintett felek viszonyának függvénye. Az érzelmi munkavégzés során így megmutatkozik a dühös, szégyenlős, feszengő, lehangolt, bosszúra szomjazó, félős és bizonytalan személyiség.

Az előadás további célja, hogy rámutasson, egy új társadalmi jelenség felbukkanása a korábbi, összetett társadalmi rendszeren belül zavart kelt, amelyre a társadalom aktív beavatkozással reagál abban a pillanatban, amikor az addig működő rendszer veszélyeztetettségét megérzi.

lim_image3Nem utolsó sorban, az érzelmi munkavégzés magában hordja a nemi és osztálybeli megkülönböztetést, ami az értékelés problémájához vezet. Más szavakkal azt is mondhatjuk, hogy a művészi és társadalmi problémák  „ÉRZELMI“ paraméterek mentén fejeződnek ki, korlátozzák és lebontják az elsivárodott érzelmeket. Az előadás arra ösztönzi nézőit, hogy gondolkodjanak el a munka céljáról.

LIM Set Byeol koreai koreográfus a Korean National University of Arts elvégzése után, 2009-2011-ig az Akram Khan társulat tagja Nagy Britanniában, majd 2014-től a Laboratory Dance Project Company frontembere Szöulban. Hello? C. darabjával 2016-ban a legjobb koreográfusnak járó díjat nyerte el a 21. Masdanza-n.


 

 Lim_image1This work is criticized South Korea for the functioning of the human emotions in labor skills. And to express this by expanding the realm of art. In particular, Korea and the current worldwide has become a human emotion forcibly adjusted with the rapid expansion of the service industry. And this leads to emotional labor. This is the phenomenon of emotional labor. 

They carried out the emotion regulation and control the emotions of the workers themselves in accordance with the norms of corporate representation and expression in accordance with the rules of the emotions given by the company and must manage on their own work.

Emotion it is subjective and not accidental, it is expressed differently depending on the context of social relationships and actors facing configuration.

Therefore, it reveals the anger , shame , embarrassment , depression, revenge , fear, insecure characters with the basic concept of emotional labor.

The purpose of this work of art should also recognize that a complex society if social product produced entangled in the structural context, society must actively intervene in political aesthetics at the same time about facing danger.

In addition, gender and class differentiation inherent in emotional labor , we must also point out the valuation problem. In other words, the arts and social issues are articulated in the ‘ EMOTION’ parameters , limits and dismantle the organized atrophy emotions and the emotions of the audience to stane to watch it is purpose of this work.

LIM Set Byeol was the member of Akram Khan Dance Company in London after graduated at the Korean National University of Arts. Since 2014 she is one of leader of Laboratory Dance Project Company in Seoul. In 2016 she was awarded by 21th Masdanza’s price called the best choreographer.

 

Koreográfus / Choreographer: LIM Set Byeol

Tánc / Dancers: LIM Set Byeol, LEE Hong

Zene / Sound designer: KIM Hyeong Min