MŰVÉSZEK | Artists

Elías AGUIRRE (S)

Sokoldalú művész: táncos, koreográfus, fotós és műanyaggal dolgozó szobrász. Jelenleg a madridi Tánckonzervatóriumban tanul, korábban bachelor diplomát szerzett képzőművészetből a madridi Complutense Egyetemen, képzőművészeti mesterdiplomáját pedig a Rey Juan Carlos Egyetemen szerezte grafikai tervezés szakon. További tanulmányai közé tartozik a fotózás, a természetfilmek és a városi táncelőadásokról szóló mozgóképek készítése és szerkesztése.

Számtalan díjat nyert, így például megnyerte  a Burgos-New York Versenyt, a 2010-es Alicia Alonso Iberoamerican Versenyt, a 2010-es Madridi Koreográfusok Versenyét, az Akrobatikus Táncegyesület (Asociacion De Danza Acrobatica)  2009-es Képzőművészeti Versenyét, az Unidanza Versenyen pedig második helyezést ért el.

Elías Aguirre előadói és koreográfusi munkáit workshopokkal, kiállításokkal, fotó és tánc-videó munkákkal ötvözi. Mindezek mellett a madridi “CUERPO ROMO” utcai táncfesztivált igazgatója.

A társulatáról

2008-tól dolgozik saját társulattal, megtartva a koprodukciós alkotások létrehozásának lehetőségét más kiemelkedő koreográfusokkal és táncosokkal.

2010-től nyilvántartott tagja a madridi városi tanács rezidens társulatainak.

Azóta számos darabjával ért el nemzetközi sikereket  és megjelent mind az öt kontinens fesztiváljain. Munkáiban a természet által ihlettve karakteresen ötvözi a kortárs tánc technikát az „urban dance”-el.

Főbb munkái:  “87grillos”, “White Room”, “Longfade”, “Fight or Flight”, “Flightless”, “Shy Blue”, “Pez Esfinge”, “Puk e Nuk”, “Rarewalk”. Más művészekkel való közös munkái közül az  “entomo” (Álvaro Estebannal) és a “Escuálido Marsupial” (Manuel Rodríguezzel) darabokat érdemes kiemelni.

Főbb támogatói a Comunidad de Madrid és a Teatros de Canal.

Mario GONZÁLEZ

ELIAS AGUIRRE

Multidisciplinary artist, dancer, choreographer, photographer and plastic creator. Study at the Professional Dance Conservatory of Madrid, he has a Bachelor of Fine Arts from the Complutense University of Madrid, a Master of Performing Arts from the Rey Juan Carlos University and Graphic Design (TAI). He has studied scenic photography, recording and editing nature documentaries and urban dance, butoh and clown.

 He has won numerous awards like: 1st Prize in the Burgos-New York Contest 2009, 1st Alicia Alonso Iberoamerican Contest Prize 2010, 2nd Prize in the Choreographic Contest of Madrid 2010, 1st Prize in the Performing Arts ADAE 2009 and 2nd Prize Unidanza 2012.

 Aguirre combines his performances and choreographic creations with workshops, exhibitions, and photography and video dance works. Also directs the street dance festival “CUERPO ROMO” in Madrid, Spain.

 About company

 It is in 2008 when Elías starts to set up projects with his own company, while continuing collaborations with other outstanding choreographers and dancers.

 In 2010 it becomes part of the resident Companies of the Madrid City Council.

 Since then, some of his pieces have received important international awards and have been represented at festivals on five continents.

His works are characterized by the convergence of contemporary dance techniques, urban dance and a strong inspiration in nature.

 Some are: “87grillos”, “White Room”, “Longfade”, “Fight or Flight”, “Flightless”, “Shy Blue”, “Pez Esfinge”, “Puk e Nuk”, “Rarewalk”. As for collaborations, they highlight “entomo” (with Álvaro Esteban) and “Escuálido Marsupial” (with Manuel Rodríguez).

 The company receives support from the Comunidad de Madrid and creation residences in the Teatros del Canal, as well as other institutions for representations abroad

 

BOT Ádám (HU)

BOT Ádám alkotó-előadó, Dezső Virág növendéke, akitől fizikalitáson alapuló előadóművészetet tanult Debrecenben. A Budapest Kortárstánc Főiskola táncművész szakán folytatott tanulmányai befejeztével független alkotók és társulatok projekt jellegű munkáiban is részt vesz. A Ziggurat Project tagjaként egyik fő fókusza a kortárs tánc és más művészeti ágak összefonódásából létrejövő interdiszciplináris alkotások létrehozása.

BOT Ádám is a creator-performer, student of Virág Dezső, from who he studied physicality-based performing arts in Debrecen. After ending his studies at the Budapest Contemporary Dance Academy he is participating in project-based works of independent artists and companies. As a member of Ziggurat Project one of his main focus is the creation of interdisciplinary works from the interplay of contemporary dance and other art fields.

 

Goblin Party (KR)

A GOBLIN PARTY társulat egy alkotóközösség, ahol minden táncos koreográfus is egyben. A tagok:

LIM Jingho a koreai kortárst táncvilág új generációjának egyik feltörekvő reménysége. Táncból bachelor diplomát, majd táncoktatásból mesterdiplomát szerzett a Chungangi Egyetemen. 2011-ben elnyerte a Szöuli  Táncszervezet (SPAF) Legjobb koreográfia díját.

JI Kyungmin a koreai kortárst táncvilág új generációjának egyik feltörekvő reménysége. Táncból bachelor diplomát, majd táncoktatásból mesterdiplomát szerzett a Chungangi Egyetemen. Már a 2007-es CJ Young Fesztiválon bizonyított, az eseményről több koreográfiai díjat is hazavitt.

LIM Jingho és JI Kyungmin vezetői a Goblin Party elnevezésű társulásnak, ahol közös alkotómunka eredményeként hoznak létre darabokat a társulat többi koreográfus táncos tagjával, LIM Sungeun-mel, LEE Kyunggu-val,  AHN Hyunmin-nel és LEE Yeonju-val.

LIM Sungeun kortárs tánc szakon végzett a Szöuli Művészeti Főiskolán, diplomája megszerzése óta koreografál és táncol. Fő darabjai a “Szeplő” (Freckle) és a “Buddhista rózsafüzér” (Buddhist Rosary).

LEE Kyunggu a Szöuli Művészeti Főiskolán kortárs táncművész diplomát, a Koreai Nemzeti Képzőművészeti Egyetemen koreográfus mesterdiplomát szerzett. Legismertebb előadásai a “Do you copy, Huston?”, az “A broom stuck in the corner” és a “The fox and the dolphin” nevű alkotások.

AHN Hyunmin a Kyunghee Egyetemen tanult kortárs táncot, jelenleg táncoktatást tanul a Chungang Továbbképző Iskolában. Ismert előadásai közé tartozik az “Apostatic monk” és a “Listen carefully”.

LEE Yenjou  a Szöuli Művészeti Főiskola kortárs táncművész szakán végzett. Táncos, koreográfusként, ismertebb előadásai a “Do you copy, Houston?” és a “The probability that…” című alkotások.

 

LIM Jinho and JI Kyungmin have emerged in the last years as part of the new rising generation of Korean contemporary dance.

Both hold a bachelor degree in dance and master in education from Chungang University. LIM Jinho received the award for Best Choreography at Seoul Dance Collection, SPAF in 2011 and JI Kyungmin won the awards for his choreographies at CJ Young Festival in 2007.

Co-creation & Dance: LIM Sungeun, LEE Kyunggu, AHN Hyunmin, LEE Yeonju

LIM Sungeun is a member of GOBLIN PARTY. She majored in contemporary dance at Seoul Arts College. She keep choreographing and dancing after graduation. Her main pieces are <Freckle>, <Buddhist Rosary>.

LEE Kyunggu is a member of GOBLIN PARTY. She majored in contemporary dance at Seoul Arts College. She earned her master’s degree of Fine Arts by majoring in choreography at Korea National University of Arts. Her main pieces are <Do you copy, Huston?>, <A broom stuck in the corner>,<The fox and dolphin>.

AHN Hyunmin is a member of GOBLIN PARTY. She majored in contemporary dance at Kyunghee University. She’s studying dance education at Chungang Graduate School. Her main pieces are <Apostatic monk>, <Listening Carefully>.

LEE Yeonju Lee is a member of GOBLIN PARTY. She majored in contemporary dance at Seoul Arts College. She is a choreographer and dancer. Her main pieces are <Do you copy, Huston?>, <The probability that..>. 

 

IMAEDA Seina (J)

IMAEDA Seina  Tokióban született, és itt is nőtt fel. Jelenleg a Japán Női Testnevelési Egyetem tánc szakán tanul. Kicsi kora óta balettórákat vesz, majd 17 éves korától kortárs táncot is tanul többek között Mikano Takanótól, később Kota Kihara előadásában is táncolt.

Első szólóelőadásával, 2018. januárjában elnyerte a Dance ga Mitai! feltörekvő új tehetség díját, majd 2018. februárjában, második önálló szólójáért a Yokohama Dance Collection “Touchpoint Art Foundation Award” díját vehette át,  a ” Gondoltál valaha arra, hogy megnyald a szemgolyódat?” című előadásért.

 

IMAEDA Seina was born and raised in Tokyo.

She is currently at Japan Women’s College of Physical Education. Taking ballet lessons since she was little, she started contemporary dance at the age of 17.

Studied a contemporary dance under Miwako Takano at College. Appeared in works of Miwako Takano and Kota Kihara until now.

She was awarded Outstanding “New Artist Prize” at Dance ga Mitai! Newcomers’ Series 16 and “Touchpoint Art Foundation Award” at Yokohama Dance Collection, 2018 Competition II.

January 2018

Her first solo dance performance “suspended sentence” was took “New Artist Prize” at the Dance ga Mitai! (New Figure Dance Festival) vol.16.

February 2018

Her second solo dance performance “Have you thought that you want to lick your own eyes?” was took “TOUCHPOINT ART FOUNDATION Award” at the Yokohama Dance Collection, 2018 Competition.

 

JI Kyungmin (KR)

A koreai kortárst táncvilág új generációjának egyik feltörekvő reménysége. Táncból bachelor diplomát, majd táncoktatásból mesterdiplomát szerzett a Chungangi Egyetemen. Már a 2007-es CJ Young Fesztiválon bizonyított, az eseményről több koreográfiai díjat is hazavitt. Két éve a Masdanza koreográfus verseny első díját kapta meg a „Shyness” című szólójáért.

JI Kyungmin és LIM Jingho a GOBLIN PARTY  társulat vezetői, ahol közös alkotómunka eredményeként hoznak létre darabokat a társulat többi koreográfus táncos tagjával, LIM Sungeun-mel, LEE Kyunggu-val,  AHN Hyunmin-nel és LEE Yeonju-val.

 

KYUNGMIN JI have emerged in the last years as part of the new rising generation of Korean contemporary dance.

Both hold a bachelor degree in dance and master in education from Chungang University. Jinho Lim received the award for Best Choreography at Seoul Dance Collection, SPAF in 2011 and Kyungmin Ji won the awards for his choreographies at CJ Young Festival in 2007.

Co-creation & Dance: Sungeun Lim, Kyunggu Lee, HyunminAhn, Yeonju Lee

 

KALMÁR Ákos (HU)

KALMÁR Ákos a budapesti Színház és Film Intézet kortárstáncos szakát végezte el. A Ziggurat Project összművészeti helyszínspecifikus társulat állandó tagja, ahol alkotóként és előadóként tevékenykedik. A Szólóduó Nemzetközi Tánc Fesztivál 2013-ban, 2015-ben és 2016-ban is különdíjjal jutalmazta alkotásait. Esumi és Asao cimű alkotása a II. RS9 OFF 2017 Független Színházi Fesztivál fődíját nyerte el.

KALMÁR Ákos  graduated as a contemporary dancer at Theatre and Film Institute in Budapest. He is permanent member of the site-specific multi-art company Ziggurat Project where he is a maker and a performer. His creations were awarded a special prize at the Soloduo International Dance Festival in 2013, 2015 and 2016. His award: Esumi and Asao won the RS9 OFF 2017 Independent Theater Festival’s main prize.

 

Josh MARTIN (CAN)

A kanadai Albertából származó Josh MARTIN Dél-Amerikában és Európában tett szert széleskörű tánctudására. Jelenleg Vancouverben él és dolgozik, a Salish-parton élő őslakosok területén. Karrierje során olyan táncstúdióknál és független koreográfusokkal dolgozott, mint például Justine A. Chambers, Helen Walkley, Dana Gingras (Animals of Distinctions Társulat), Wen Wei Wang (Wen Wei Dance Társulat), Tiffany Tregarthen és David Raymond (Out Innerspace Táncszínház), Amber Funk Barton (the response nevű szervezet), Serge Bennathan (Les Productions Figlio társulat), Vanessa Goodman (Action at a Distance nevű csoport), Karen Jamieson, és az ottawai Le Groupe Dance Lab tagja is volt Peter Boneham irányítása alatt.

Több mint tíz éven keresztül a Company 605 művészeti társigazgatója volt. A vancouveri székhelyű művészeti szervezet főként együttműködési projektjeiről ismeretes, amelyekkel Kanadában és nemzetközi szintéren is turnéznak.

Josh különféle művészek és cégek megrendelésére is készít előadásokat, melyeknek köszönhetően biztosítani tudja független koreográfus karrierjét és jelenlétét táncfesztiválokon és fontosabb nemzetközi szakmai eseményeken.

Company 605

A társulat Vancouverben működik Lisa Gelley és Josh Martin művészeti társigazgatók vezetésével, a hagyományőrző őslakosság területein. Közös kreatív folyamat által megvalósított táncelőadásokat és projekteket létrehozva, a társulat táncosai számára az új mozdulatok feltárása a cél. Az emberpróbáló fizikai megterhelés a nyers és pontos előadásmódot ötvözve egyszerre megfeszítő, kockázatos és kapcsolatteremtő.

A 605 olyan emberek, testek és elképzelések folyamatos eszmecseréje, akik felismerik és ünneplik az együttélés során megteremtett különleges lehetőségeket. Az együttműködést a tánc egyik alapvető irányelvének kikiáltva, a társulat továbbra is megújuló, folyamatosan fejlődő művésziséget ébreszt a látogatókban és a táncosokban egyaránt, akik közösen hozzák létre az emberi tapasztalatokból származó magas szintű atletikus művészeti formát.

A társulat folyamatosan  bővíti repertoárját, amivel Kanada két partszakasza között több mint harminc városban bemutatkoztak már, ezen kívül az Egyesült Államokban, Közép-Amerikában, Európában, Japánban és Ausztráliában is felléptek a következő neves fesztiválokon: American Dance Festival, New York City Center’s Fall for Dance Festival, PuShInternational Performing Arts Festival (Vancouver), The Cultch, a Usine-C, L’Agora de la Danse (Montreal), La Rotonde(Québec City), DanceWorks (Toronto), Live Art Dance, The Banff Centre, On The Boards’ NWNW Festival, Yerba Buena Center for the Arts, Bumbershoot Festival, Festival PRISMA (Panama), Festival Parentesis (Costa Rica), TempelKulturzentrum, Sydney Festival.

A 605 társigazgatói más együttesekkel karöltve is készítettek már előadásokat, mint például a Ballet BC-vel is (Anthem, 2017).

A filmesekkel folytatott közös munkának köszönhetően a 605 táncfilmjeit világszerte, már 45 táncfilm fesztiválon bemutatták.

www.company605.ca

 

Originally from Alberta, Canada, Josh MARTIN received his diverse training as a dance artist across North America and Europe. He now lives and works in Vancouver, BC, on the traditional, ancestral and unceded territories of the Coast Salish Peoples. In his ongoing career as an interpreter and collaborator, he has worked with many dance companies and independent choreographers such as Justine A. Chambers, Helen Walkley, Dana Gingras (Animals of Distinction), Wen Wei Wang (Wen Wei Dance), Tiffany Tregarthen and David Raymond (Out Innerspace Dance Theatre), Amber Funk Barton (the response.), Serge Bennathan (Les Productions Figlio), Vanessa Goodman (Action at a Distance), Karen Jamieson, and as a past company member of Le Groupe Dance Lab in Ottawa under the direction of Peter Boneham.

For over 10 years, Josh has been an Artistic Co-Director of Company 605, a Vancouver-based arts organization creating and producing new works through a collaborative process, regularly touring its diverse works throughout Canada and Internationally Josh has built a number of commissioned creations for different artists and companies, and his independent choreographic work continues to be performed at various festivals around the world.

ABOUT COMPANY 605:

Led by artistic co-directors Lisa Gelley and Josh Martin, Company 605 is an arts organization based in Vancouver, on the traditional, ancestral, and unceded Indigenous territories of the Musqueam, Squamish, and Tsleil-Waututh First Nations. Producing various dance projects and performances through shared creative process, the artists place emphasis on movement invention and physically demanding works, juxtaposing raw with precision, and highlighting effort, risk and interconnection. 605 is an ongoing exchange between separate people, bodies and ideas, recognizing and celebrating the unique possibilities created in their attempt to co-exist. Valuing collaboration as anessentialtoolfornew directions in dance, Company 605 continues to awaken a fresh and ever-evolving aesthetic, together building a highly athletic art form derived from the human experience. 

The company has an expanding repertoire of diverse works, and has performed from coast to coast in over 30 cities across Canada, as well as in the US, Central America, Europe, Japan and Australia, presented at many notable festivals and venues such as: American Dance Festival, New York City Center’s Fall for Dance Festival, PuShInternational Performing Arts Festival (Vancouver), The Cultch, Usine-C and L’Agora de la Danse (Montreal), La Rotonde(Québec City), DanceWorks (Toronto), Live Art Dance, The Banff Centre, On The Boards’ NWNW Festival, Yerba Buena Center for the Arts, Bumbershoot Festival, Festival PRISMA (Panama), Festival Parentesis (Costa Rica), TempelKulturzentrum, and Sydney Festival. 605’s co-directors have created commissioned works for several dance companies, including Ballet BC (Anthem, 2017). Their collaborations with filmmakers have allowed 605’s work to be shared globally, with short dance films shown at over 45 dance-on-screen festivals around the world. 

www.company605.ca

 

OKUYAMA Barabbas (J)

A jogász végzettségű butoh táncos és koreográfus, aki 15 évig volt a Dairakudakan Butoh Társulat vezető táncosa, a színpadi jelenlét intenzitására építi alkotásait, előadásmódjában a butoh formálta testtudat igényével arra a kihívásra keresi a megoldást, hogy a színpadon állva minden tekintet rá szegeződjön.

Megkerülhetetlen tényező a kortárs táncművészetben,  japán és nemzetközi fesztiválokon, rangos tánc-megmérettetéseken a mai napig folyamatosan részt vesz. Nemcsak táncosként, hanem színészként is kipróbálta már magát.

Jelenleg Tokióban él és alkot, szabadúszóként saját koreográfiákat készít, de más neves koreográfusokkal együttműködve is megmutatja egyedi táncnyelvét.

Munkásságának jelentősebb állomásai és előadásai:

  1. Szabadúszóként 2016-tól dolgozik

・ 2019 január:  szóló előadás – “KA BA NE GA TA RI” a 12. Fukuoka Táncfesztiválon 12th Fukuoka Fringe Táncfesztiválon

・ 2018 december: szóló előadás – “KA BA NE GA TA RI” a 2018-as Szöuli Nemzetközi Koreográfus Fesztiválon

・ 2018 november: társkoreográfus – “A HUM SAN SUI” nevű előadás Kentaro Kujiraival, “A rózsa titka” című táncelőadás Mitsutake Kasai-al, majd csatlakozott a “Túl az óperencián” nevű alkotáshoz, melyet Naoko Ito koreografált

・ 2018 október: csatlakozott IKUYO KURODA “Last Pie” című munkájához a Dance New Air nevű eseményen

・ 2018 május: a “SA SO HA RE TE” nevű szólótánc koreográfiája

・ 2017 november: a “KA BA NE GA TA RI” nevű szólótánc koreográfiája

・2017 október: együttműködött a japán PROJECT NYX színházi társulat előadásában

・ 2017 június:  csatlakozott a MOTOKO HIRAYAMA által koreografált “HYBRID *k” nevű alkotáshoz, melyet a a 20. Ciprusi Kortárs Táncfesztiválon adtak elő

・ 2017 február: szólótánc előadása- “TRIGGER POINT” a 10. Fukuoka Fringe Táncfesztiválon

・2016 október: együttműködött a KARAGUMI japán színházi társulat egyik alkotásában

・2016 augusztus: megalkotta a “TRIGGER POINT”  című  koreográfiáját, melyet a 2. Goyang Nemzetközi Táncfesztiválon mutatott be

  1. A Dairakudakan Buton Társulat oszlopos tagja volt  2001 és 2016 között

Ez alatt az idő alatt a Dairakudakan összes előadásában részt vett.

III. Vendégszereplések:

 

・ 2012 november: táncos a ‘HA YA SA SU RA HI ME’ című előadásban, koreográfus: AKIRA KASAI.

・2006: ‘ASOBU’ című előadás táncosa a Festival d’ Avignon és a Theatre de la ville szervezésében, koreográfus: NAGY JÓZSEF

 

He depends on the body method of Butoh and is trying how intensely he stands on the stage and challenging also other kinds of performances to find the persuasive way of keeping on drawing stares as a performer.

Experience:

2016 -Present,Tokyo ~ Freelanceperformer

・ Jan 2019, Solo performance “KA BA NE GA TA RI” at the 12th Fukuoka Dance Fringe Festival.

・ Dec 2018, Solo performance “KA BA NE GA TA RI” at 2018 Seoul International Choreography Festival.

・ Nov 2018, Co-choreographed duo performance with KentaroKujirai “A HUM SAN SUI”.

Co-choreographed duo performance with Mitsutake Kasai “The secret of a rose” . Joined “Over the sea” choreographed by Naoko Ito.

・ Oct 2018, Joined “Last Pie” choreographed by IKUYO KURODA at Dance New Air 2018.

・ May 2018, Choreographed solo performance “SA SO HA RE TE” .

・ Nov 2017, Choreographed solo performance “KA BA NE GA TA RI” .

・Oct 2017, Joined a theater piece at PROJECT NYX, a japanese theater company.

・ Jun 2017, Joined “HYBRID *k” choreographed by MOTOKO HIRAYAMA at European Capital of Culture 2017, the 20th Cyprus Contemporary Dance Festival.

・ Feb 2017, Solo performance “TRIGGER POINT” at the 10th Fukuoka Dance Fringe Festival.

・Oct 2016, Joined a theater piece at KARAGUMI,a japanese theater company.

・Aug 2016, Choreographed solo performance “TRIGGER POINT” at the 2nd Goyang International Dance Festival.

2001 -2016,Tokyo ~ DAIRAKUDAKAN BUTOH DANCECOMPANY

Performance:

Joined all performances of DAIRAKUDAKAN.

Guest performance:

・ Nov 2012, ‘HA YA SA SU RA HI ME’ choreographed by AKIRA KASAI.

・2006, ‘ASOBU’ at Festival d’ Avignon and Theatre de la ville choreographed by JOSEF-NADJ.

Education:

A degree in law, Tohoku University, Sendai-city, Miyagi prefecture, Japan.

 

OMORI Yoko (J)

OMORI Yoko Japánban született 1996-ban, Kanagawa városában. A 22 éves táncos öttől 12 éves koráig balettozott, tizenegy éves korában pedig már komoly eredményeket is elért hazai versenyeken.  A középiskolai és a főiskolai tanulmányai alatt már kortárs táncot is tanul, majd Takahashi Moto ([TOKYO ELECTROCK STAIRS ) vezetésével a hiphop technikáját is elsajátítja. Ezzel egy időben kezdett koreográfiával is foglalkozni.

2015-ben felvették a Japán Testnevelési Egyetemre, ahol többek között Kasai Mitsutake, Ito Kaori és KENTARO!! koreográfusok előadásaiban is szerepet kapott. Kortárs táncosként az egyetemen több szaktársa és a felsőbb évfolyamos hallgatók is koreografálták. Ezeken kívül „ street dance” versenyeken is szerepelt.

Egyetemi évei alatt többnyire csoportos koreográfiákat készített, de 2018-ban “Kamaseinu[underdog]” című szólójáért kapta meg a Zsűri 1. Díját a SAI Nemzetközi Táncfesztiválon. Napjainkban elsősorban kortárs tánccal és „street dance”-el foglalkozik.

 

OMORI YOKO

I was born in Kanagawa on June 12 in 1996. Im 22 years old. I live in Kanagawa.

I had learned ballet from the age of 5 to 12, and I placed in a contest when I was 11 years old.

I joined a dance club in junior high school and high school. I learned contemporary dance and hip hop from Takahashi Moto [TOKYO ELECTROCK STAIRS]. I also choreographed some works by myself.

In 2015,I was admitted in Japan Womens College of Physical Education. I performed works choreographed by Kasai Mitsutake, Ito Kaori, KENTARO!!, and so on. I also learned contemporary dance in classes and performed works choreographed by my colleague and senior. In addition, I participated in some contests of street dance. I choreographed mainly works of group by myself in college.

In 2018,I won the Jury Prize for my solo work Kamaseinu[underdog]” at the SAI International Dance Festival 2018. Now, I work mainly contemporary dance and street dance.

 

XIAO Zhiren (CN)

Táncterapeuta, kortárs táncos, szabadúszó koreográfus. Együtt dolgozott a pekingi LDTX Modern Tánc Társulattal és a Guangdong Modern Tánc Társulattal, meghívott vendégtáncosként az ausztrál Expression Együttesnél és a hongkongi Y-space Tánc Társulatnál is táncolt. A „Kapcsolatok” című saját alkotásával második helyezést ért el a 32. Nemzetközi Hannoveri Koreográfus Versenyen, a 23. MASDANZA Nemzetközi Koreográfus Versenyen pedig elnyerte a legjobb koreográfiáért járó díjat és a BODY.RADICAL / Érintéspont Művészeti Alapítvány díját.
Vendégoktató volt a Natalia Medina Társulatnál, a DANCESTAGES nevű 2018-as Sanghaji Táncfesztivál koreográfusaként is alkotott. Az Ázsiai Kulturális Tanács ösztöndíjának elnyerése után az Egyesült Államokban tanult, és megkapta az Amerikai Táncfesztivál 2011-es Nemzetközi koreográfus – díját.

Dance therapists, contemporary dancers, free choreographers. He has joined Beijing LDTX modern dance company, Guangdong Modern Dance company, and was invited as guest dancer of Expression Dance company of Australia and Y-space Dance Company of Hong Kong. Hanover, Germany 32nd international choreography competition second prize, The 23rd MASDANZA international choreography competition in Spain  got best choreography price and were the most popular award, the jury special choreography award cooperation, at the same time get And a del body. Spain Natalia Medina dance guest teacher, 2018 Shanghai DANCESTAGES modern dance show new choreographers support plan in China. Zhiren has been awarded the scholarship of Asian culture council(ACC) to study in the United States, and won the status of “2011 international choreographer” given by the American dance festival

With the self-made dance works “relationship” won the German hannover 32nd international choreography competition silver medal, the same year, the 23rd MASDANZA in Spain international choreography competition best choreography and the most popular award, the jury special choreography award cooperation, and a, del festival BODY.RADICAL/Touchpoint Art Foundation Award.

It’s not his only award this year.

The up-and-coming DANCESTAGES modern dance fair in Shanghai has included him in the support program for emerging Chinese choreographers. From Spain, Italy and other countries of the world invited performances also came.

He had no dance company, no studio, no agent, no show manager, no program plan. The necessary, uninspired narrative is placed in front of this Chinese dancer, and it can only go so far.

 

Guests for the Sympozium

Basile DOGANIS görög-francia származású rendező, forgatókönyvíró. Filozófiai tanulmányai alatt három évet töltött Tokióban, ahol dokumentumfilmet készített a japán Kami Hito E nevűrapegyüttesről(Kami Hito E – OntheEdge).

Első rendezőasszisztensi munkájátLimosin japán maffiáról szóló dokumentumfilmében kapta, a Cannes-ban 2007-ben bemutatott Young Yakaza című alkotásban. Miután 2011-ben részt vett a BingerFilmlab (RendezőiLab) munkálataiban, elkészítette első saját rendezésű rövidfilmjét, a The Brother’s Keepert (Le Gardien de sonfrère, 20 ‘, 2012), 2013-ban pedig a LaFémis forgatókönyvírói tanfolyamára is járt (Atelierscénario). Ezután megrendezte második rövidfilmjét is, a Citizen Day-t (Journée d’appel, 20 ‘, 2014), amelyet világszerte több mint 50 fesztivál választott be programjába.

Első játékfilmjét, a francia-görög koprodukciós MeltemetLeszbosz szigetén forgatta (ElzévirFilms / BlondeAudiovisualProductions, 86’, 2018), színpadra 2019. márciusában került Franciaországban. A néhai KōMurobushiról (MacalubeFilms / ElzévirFilms, 49 ‘, 2019) alkotott dokumentumfilmje, az Alterations / KōMurobushi,melyen 10 évig dolgozott, a Cinéma du Réel hivatalos, 2019-es műsorába is felkerült.

 

Basile DOGANIS  is a Greek-French director-screenwriter. During his studies in Philosophy, he spent 3 years in Tokyo where he made a documentary on a Japanese rap band (Kami Hito E – On the Edge) and was 1st AD on Limosin’s documentary on the Japanese mafia, Young Yakuza (Cannes 2007). In 2011, after attending the Binger Filmlab (Directors Lab), he directed his first fiction short film, His Brother’s Keeper (Le Gardien de son frère, 20’, 2012), followed the screenwriting course (Atelier scénario) of La Fémis in 2013 and directed his second short film Citizen Day (Journéed’appel, 20’, 2014) which was selected in over 50 festivals worldwide. His first fiction feature film, Meltem, a French-Greek co-production shot in Lesbos (Elzévir Films / Blonde Audiovisual Productions, 86’, 2018) had its theatrical release in France in March 2019 andhis 10-year-long documentary on late dancer KōMurobushi, Alterations / KōMurobushi (MacalubeFilms / Elzévir Films, 49’, 2019) was in the Official Selection of Cinéma du Réel 2019.

 

WATANABE Kimiko, Director of KoMurobushi Archie.

The Ko Murobushi Archive began its activities in June 2015 just after Ko was passed away. The archive café “Shy” opened on January 2016 in Tokyo and was followed by the online archive “Where is Ko” in December 2016. At the archive café “Shy”, there are books, flyers, newspaper and other clippings, photographs, CDs, and videos from Murobushi’s collection and all those who visit the cafe are welcome to view them.

Although one of the objectives of this archive is to connect the next generation with KoMurobushi’s thought, this does not necessarily mean that KoMurobushi’s archive is to be regarded as history, neither just about remembering KoMurobushi.

Archive is also organizing research project “Wandering Archive” in all over the world and inviting many researcher to exchange their ideas.

Reklámok