PÉCSI PROGRAM | Program in Pécs

Nádor Garéia

Okt. 1. Pécs, Nádor Galéria  | Pecs, Nador Gallery

A fesztivál történetében másodszor került Pécs a turné programba. Koreai és japán művészek képviseletében, a BODY.RADICAL igazi esszenciája utazik az egykori Európai Kulturális Fővárosba. | For the second time, the BODY.RADICAL program is touring to another city in Hungary, Pécs. The essence of the performances is represented there, with performers from Korea and from Japan.

 

18:00 – 19:30 | Előadások |Performances


Gyújtópont

Koreográfia, tánc: OKUYAMA Barabbas (J)

A pillanat, amikor a test összes porcikája mozgásba lendül, önmagának bizonyítva, hogy létezik.
Lüktet, görcsbe rándul, esetlenül botladozik.
Nem kétséges, az idő egyre kiélezettebb.

Végül a test gyújtóponttá válik; az egymást átfedő tekintetek kirajzolódó útvonalainak célpontjává.

A jogász végzettségű butoh táncos és koreográfus a színpadi jelenlét intenzitására építi alkotásait, előadásmódjában a butoh formálta testtudat igényével arra a kihívásra keresi a megoldást, hogy a színpadon állva minden tekintet rászegeződjön. 2001-2016-ig a Dairakudakan Butoh Együttes frontembere, aki dolgozott NAGY József és KASAI Akira darabjaiban, ma szabadúszó alkotó-előadó. Megkerülhetetlen tényező a kortárs táncművészetben, japán és nemzetközi fesztiválokon, rangos tánc-megmérettetéseken folyamatosan részt vesz. Színészként is több ízben kipróbálta magát. |

TRIGGER POINT
Choreographer, dancer: OKUYAMA Barabbas (J)

The moment the body starts-up all at once to thoroughly prove its existence to itself.
It throbs, spasms and stumbles clumsily.
There is no doubt that time gradually becomes sharper.

Eventually, the body will become the trigger point; the destination of trajectories drawn by overlapping gazes.

OKUYAMA Barabbas butoh dancer and choreographer, was a member of the Butoh Company DAIRAKUDAKAN (Chief : MARO Akaji) between 2001- 2016. During this time he also worked with Josef NADJ and KASAI Akira.He draws inspiration from the method of Butoh, always trying to stand as intensely on the stage as he can, challenging other kinds of performances to find  the most persuasive way to keep the attention of his audience. Next to his dancer career he works sometime as an actor.

 

Ezüst kés

Koreográfia: Goblin Party (KR)

LIM Jinho, JI Kyungmin, LIM Sungeun, LEE Kyunggu,  AHN Hyunmin, LEE Yeonju

Előadók: LIM Sungeun, LEE Kyunggu,  AHN Hyunmin, LEE Yeonju

Az “Ezüst kés” című darabot azok az ezüstből készült kések inspirálták, melyeket hagyományosan a koreai szüzek és özvegyek hordtak magukkal méltóságuk megőrzése érdekében, hogy meg tudják védeni magukat, vagy a  támadás bekövetkezte esetén azonnal végezzenek magukkal. A színpadon az emberi lét több nézőpontból is bemutatásra kerül. A táncosok nem csak táncolnak, hanem énekelnek, csúnyán beszélnek, akár káromkodnak is, olykor pedig csak vannak és nem tesznek semmit.  Az “Ezüst kés”, mint képzeletbeli sziget a színpadon, a nők élőhelye, ahol erősen elfojtott érzelmeik szócsöve a mozdulatok halmaza. A darab olyan ellentmondásos érzelmek megjelenítésére koncentrál, mint a szégyen és a harag egy időben való megélése, mely erős érzelmeket kapcsol be bennünk is és ami túlmutat a nőkről alkotott eredeti elképzelésünkön.  Az előadók felfedik azt az érzelemvilágot, melyet csak azok élnek meg, akiknek egész életükben rejetegetni valójuk volt.

A GOBLIN PARTY társulat egy alkotóközösség, ahol minden táncos koreográfus is egyben. A tagok:

LIM Jingho a koreai kortárst táncvilág új generációjának egyik feltörekvő reménysége. Táncból bachelor diplomát, majd táncoktatásból mesterdiplomát szerzett a Chungangi Egyetemen. 2011-ben elnyerte a Szöuli  Táncszervezet (SPAF) Legjobb koreográfia díját.

JI Kyungmin a koreai kortárst táncvilág új generációjának egyik feltörekvő reménysége. Táncból bachelor diplomát, majd táncoktatásból mesterdiplomát szerzett a Chungangi Egyetemen. Már a 2007-es CJ Young Fesztiválon bizonyított, az eseményről több koreográfiai díjat is hazavitt.

LIM Jingho és JI Kyungmin vezetői a Goblin Party elnevezésű társulásnak, ahol közös alkotómunka eredményeként hoznak létre darabokat a társulat többi koreográfus táncos tagjával, LIM Sungeun-mel, LEE Kyunggu-val,  AHN Hyunmin-nel és LEE Yeonju-val.

LIM Sungeun kortárs tánc szakon végzett a Szöuli Művészeti Főiskolán, diplomája megszerzése óta koreografál és táncol. Fő darabjai a “Szeplő” (Freckle) és a “Buddhista rózsafüzér” (Buddhist Rosary).

LEE Kyunggu a Szöuli Művészeti Főiskolán kortárs táncművész diplomát, a Koreai Nemzeti Képzőművészeti Egyetemen koreográfus mesterdiplomát szerzett. Legismertebb előadásai a “Do you copy, Huston?”, az “A broom stuck in the corner” és a “The fox and the dolphin” nevű alkotások.

AHN Hyunmin a Kyunghee Egyetemen tanult kortárs táncot, jelenleg táncoktatást tanul a Chungang Továbbképző Iskolában. Ismert előadásai közé tartozik az “Apostatic monk” és a “Listen carefully”.

LEE Yenjou  a Szöuli Művészeti Főiskola kortárs táncművész szakán végzett. Táncos, koreográfusként, ismertebb előadásai a “Do you copy, Houston?” és a “The probability that…” című alkotások. |

 

Silver Knife

Choreographers: Goblin Party (KR)

LIM Jinho, JI Kyungmin, LIM Sungeun, LEE Kyunggu,  AHN Hyunmin, LEE Yeonju

Dancers: LIM Sungeun, LEE Kyunggu,  AHN Hyunmin, LEE Yeonju

 Silver Knife is inspired by the silver knives that Korean widows had to wear historically, to attack someone or commit suicide to protect her chastity. The dancers show various aspects of human beings on stage, not only dancing but also singing, rapping, using swear words and force or doing nothing. The imaginary island Silver Knife on stage is where women are living, and their sharp repressed emotions are portrayed through movements. Shows the contradictory feelings of women who are bashful yet filled with anger, which tries to lead us beyond the idea of ‘women’ into the emotions of those who need to keep concealing something in life.

LIM Jinho and JI Kyungmin have emerged in the last years as part of the new rising generation of Korean contemporary dance. Both hold a bachelor degree in dance and master in education from Chungang University. LIM Jinho received the award for Best Choreography at Seoul Dance Collection, SPAF in 2011 and JI Kyungmin won the awards for his choreographies at CJ Young Festival in 2007.

Co-creation & Dance: LIM Sungeun, LEE Kyunggu, AHN Hyunmin, LEE Yeonju

LIM Sungeun is a member of GOBLIN PARTY. She majored in contemporary dance at Seoul Arts College. She keep choreographing and dancing after graduation. Her main pieces are <Freckle>, <Buddhist Rosary>.

 LEE Kyunggu is a member of GOBLIN PARTY. She majored in contemporary dance at Seoul Arts College. She earned her master’s degree of Fine Arts by majoring in choreography at Korea National University of Arts. Her main pieces are <Do you copy, Huston?>, <A broom stuck in the corner>,<The fox and dolphin>.

AHN Hyunmin is a member of GOBLIN PARTY. She majored in contemporary dance at Kyunghee University. She’s studying dance education at Chungang Graduate School. Her main pieces are <Apostatic monk>, <Listening Carefully>.

 LEE Yeonju is a member of GOBLIN PARTY. She majored in contemporary dance at Seoul Arts College. She is a choreographer and dancer. Her main pieces are <Do you copy, Huston?>, <The probability that..>. 

 

Félénkség

Koreográfia, tánc: JI Kyungmin – Goblin Party alapító tagja – (KR)

A folyékony szemeim remegni kezdenek.A viselkedésem kellemetlenné válik.A nyelvem a kínos helyzettől egyre gyorsabban mozog,a számat megnedvesíti.

Ki ő? Ismerem őt? Miért int nekem? Az emberek nem szoktak felismerni, mikor rajtam van a szemüvegem. Talán egy közeli ismerősöm? Szarukeretes szemüveget kellene viselnem. Habár ez a szemüveg korábban álcának jó volt, többé már nem működik. De azért megkönnyebbültem. Csak üdvözölt, és ment is tovább. Ha megkérdezte volna, hogy “hogy vagy?”, folyékony szemeim elkezdtek volna remegni. A viselkedésem kínossá vált volna. Kétségtelen, a nyelvem gyorsan mozgott volna, és megnedvesítette volna a szám. Úgy tűnik, a testem minden porcikája tiltakozott volna a beszélgetés ellen. A velem szemben álló ember úgy tekintett volna rám, mint egy vesztesre. Még mindig fájdalmas, mikor át kell taposni az embereken a szakmában. Ahelyett, hogy a saját nézőpontomat tágítom, jobb lenne kínai kajákkal a gyomromat kitágítani. A fenébe is! |

Shyness

Choreographer, dancer: JI Kyungmin (KR) – Goblin Party member

My liquid eyes would start wavering. Behavior would be awkward. Out of awkwardness, my tongue would move fastly, making my mouth watery.

Who is he? Do I know him? Why is he greeting to me? People don’t usually figure out me when I wear the glasses. Is he my close acquaintance? I would change my glasses into horn rimmed one. Even though this pair of glasses has been useful to disguise myself, it doesn’t work anymore. But, I am relieved. He just leaves after greeting. If he holds me asking ‘How have you been?’, my liquid eyes would start wavering.

My behavior would be awkward. Out of awkwardness, my tongue would move fastly, making my mouth watery. It seems that every part of my body mocks at my effort to stop this conversation. The man standing in front of me would regard me as a man of failure. Striding through people in this field is still painful to me. Rather than expanding my perspective, it would be better to expand the size of my gut by indulging Chinese food. Shit.

 

Koprodukció helyi zenészekkel |Collaboration with local musician (J-KR-H)

 

19:30-20:00 Filmvetítés | Film screening

 

Batarita – Vízcsepp a hal szemében | Water Drop in the Fish-Eye |  27:39 | 2016  |  (H-KR-R)

 

Író-rendező | Written and directed by: Batarita (H)

Operatőr és vágó | Kamera and editing by: Constantin GEORGESCU (R)

Koreográfus  |  Choreographer: Batarita

Szereplők  |  Dancers: Batarita,  PYO Sangman (KR)

Zene  |  Music: PYO Sangman, XRC KOVÁCS Balázs (H)

Jelmez  |  Costume: HORNYÁK Isty (H)

Gyártó és forgalmazó | Distributor, producer: Touchpoint Art Foundation

Premier  | Premier: 26. Mediawave Nemzetközi Film és Zenei Fesztival – VERSENYPROGRAM – Magyar tánc és kísérleti  filmek / 2016. Aprilis 27. | 26th Mediawave International Film and Music Festival competition program of HUNGARIAN DANCE AND EXPERIMENTAL FILMS / 27 April, 2016

 A “Vízcsepp a hal szemében” című film alapját, Batarita Kelet és Nyugat közti ingázásának élményei és a testemlékezet létezésére irányuló kutatásai képzik. Azonos filozófiai gondolatokkal és címmel készült táncelőadása 2015. December 2-án, Budapesten a Nemzeti Táncszínházban került bemutatásra. | Based on the philosophical thought and the dance piece same titled premiered on 2 December, 2015, in Budapest, by the National Dance Theater Hungary.

 

“Bennem van a férfi és a nő.
Bennem van a Kelet és a Nyugat.
Bennem van a teremtés és a pusztítás.
Bennem van az öröm és a fájdalom.
Bennem van a birtoklás és az elengedés.
Bennem van a szépség és a rútság.
Bennem van a szeretet és a gyűlölet.
Isten vagyok és egy porszem.”
(Batarita)

 

„I am man and woman.
I am human and animal.
I am East and West.
I am beauty and ugliness.
I am pleasure and pain.
I am creation and destruction.
I am possession and remittal.
I am love and hate.
I am God and mote.
Everything is complet like this.”

/Batarita/

 

—————————————————–

 

JI Kyungmin – Kobold vagyok | I am a Goblin | 9:40 | 2018 | (KR)

 

Rendező | Director : JI Kyungmin

Operatőr, zeneszerző, vágó | Film, Music, Edit : LIMVERT

Együttműködők | Co-creation : LEE Jusung, LIM Jinho, LIM Sungeun, LEE Kyunggu, AHN Hyunmin, LEE Yeonju, PARK Sojin Park

Premier| Premier: “ Vidd” Táncfilm project a Szöul Táncközpontban | “Take” Dance film project in Seoul Dance Center

Díj | Award: “A legkísérletibb díja”, INFANT Fesztivál, Újvidék, Szerbia | “The most experiment award”, INFANT Festival, Novi Sad, Serbia, 2019

A film, amely megpróbálta beemelni egy táncelőadás energiáját a videóba a megnyújtás technikáját használva.  |The film which tried to move the energy of a dance performance to video using a long take technique. 

 

20:10-20:40 | Közönségtalálkozó |Artist Talk 

Reklámok